Mogoče še nisem prepozna, da ti predam nekaj trendov, ki se nanašajo na naravno in ekološko zasnovane naravne izdelke.
Trende, ki so bili aktualni za leto 2019, sem zapisala v zapisu tukaj in sem jih povzela iz 1. simpozija naravne in ekološke kozmetike v Ljubljani.
KAJ PA TRENDI LETA 2020, SO SE SPREMENILI?
Sama sem v zadnjih nekaj tednih prebirala med različnimi članki, zapisi organizacij, ki organizirajo največje sejme na področju naravne, ekološke kozmetike in drugih segmentov tovrstne kategorije in ugotovila, da se trendi iz leta 2019 nadaljujejo, morebiti so postali še nekoliko močnejši.
1. Zero waste
Visoko na lestvici tudi v letu 2020. Manj plastike, zmanjševanje obsega odpadkov, kopičenja le teh. Trend, ki se ne ustavlja, le narašča in v ospredje postavlja vse okoljevarstvene probleme, ki pestijo svet kot celoto.
2. Čim manj toxičnih sestavin v kozmetičnih izdelkih.
3. Odkritost, preglednost kozmetične industrije na vseh možnih ravneh.
4. Zasnova kozmetičnih izdelkov brez, z manj vode (varčevanje le te).
5. CBD, še vedno izredno aktualen dodatek v kozmetični, prehranski industriji.
6. Centri dobrega počutja, kakovostna eterična olja, nega las, izstopajo še bolj v ospredje.
7. Kupci so vedno bolj ozaveščeni in vedno bolj prepoznajo zavajanja iz strani uvoznikov, proizvajalcev, prodajalcev.
8. V Evropi se znamke močno trudijo pridobiti certifikate in le to vedno znova prikažejo na Indie Beauty Expo sejmu, s čimer pa se žal ne morejo pohvaliti ameriške znamke, ki jim le to ni prioriteta, njim je prioriteta privlačnost embalaž, vizualna podoba, marketing. Tovrstnemu trendu američani sledijo tudi v letu 2020.
PREDSTAVLJAM ti nekaj zanimivosti enega najbolj vplivnih sejmov v Evropi Vivanes (Nemčija), ki ga obišče več kot 40.000 obiskovalcev vsako leto.
Obiskovalci so v ospredje postavili veliko zanimanje za nego kože, na drugem mestu sledi nega telesa, zelo močan vpliv na tretjem mestu ima nega las. Četrto mesto zasedajo izdelki iz pravične trgovine, na petem mestu kraljujejo veganski izdelki. Precej visoko na lestvici so tudi parfumi (sedmo mesto).
Proti dnu lestvice zanimanja je npr. moška kozmetika (lestvica je sestavljena iz 15 kategorij).
Da na trgu naravne, ekološke kozmetike prevladuje področje nege kažejo tudi odstotki razstavljavcev dekorativne kozmetike, teh je bilo le 6%. Izmed 10- ih kategorij so zasedli zadnje mesto.
Zanimiva statistika za tiste, ki v prihodnje želite uvažati izdelke.
Zanimiva statistika za tiste, ki v prihodnje želite uvažati izdelke.
Naravna, ekološka, veganska, fair trade kozmetike ni več samo neopazna kategorija, temveč predstavlja kar 11% svetovnega trga, njena rast pa je celo hitrejša od konvencionalne.
Če boste letos obiskali sejem Natural & Organic Products Europe v Veliki Britaniji, ki bo med 7- 8 julijem 2020, vas bo med predavatelji nagovorilo veliko ustanoviteljev blagovnih znamk naravne in ekološke kozmetike.
PREDSTAVLJAM TI NEKAJ GOVORCEV IN NJIHOV VIDIK NA TRENDE V LETU 2020:
Sarah Brown, ustanoviteljica Pai blagovne znamke: v ospredje postavlja čisto lepotno industrijo in trajnosti razvoj, saj meni, da je kozmetična industrija še vedno preveč onesnažujoča in potrebuje še veliko dela, da bo postala čista.
Susie Mils, ustanoviteljica Inika Organic: poudarja biorazgradljive alternative embalaž, za katere si v prihodnje želi narediti velik korak tudi pri Inika Organic.
Lee Holdstock, Soil Association: v trend postavlja obravnavanje ljudi ne samo kot potrošnike, temveč kot celoto. S tem v ospredje postavlja način, kako bodo znamke ljudi aktivirale, motivirale k temu, da bodo določeno znamko podpirale na daljši časovni rok.
Abi Weeds, Managing Director, OdyliQue: v ospredje trenda postavlja zmanjševanje količin odvečne embalaže in prijaznejše alternative le tem.
Star Khechara, Academy of Beauty Nutrition, kot strokovnjakinja na tem področju v ospredje postavlja val živil, izdelkov, ki vsebujejo funkcionalne spojine proti staranju. Antioksidanti, fitokemikalije, hranila in druge komponente so trend, ki se bo zagotovo nadaljeval na področju nege kože.
Nikki Michelsen, Co-founder, Ohne: si želi, da bi bilo manj zavajanja, manj greenwashinga ne samo na področju lepote, tudi na področju zdravstvenih, higienskih dodatkov, prehranske industrije ...
Vse oči so uprte tudi v Indie Beauty Expo sejem svetovnega merila, kjer dogajanje pod istim imenom poteka v petih različnih mestih. Lanskoletne zmagovalce so združili v izjemen beauty box, ki morebiti ni ravno za vsak žep, njegova cena je skoraj 300 eur (tukaj), a je kljub vsemu vreden omembe, za mnoge tudi denarja.
MOJA OPAŽANJA NA SLOVENSKEM TRGU
V roku enega leta smo zagotovo bogati še za nekaj novih znamk, znamk, ki so misli usmerile tudi na kakovost izdelka kot celota. Vse več slovenskih znamk posega po certifikatih, tudi po certifikatu CosmEthically Active, ki je prvi certifikat, ki potrjuje delovanje učinkovin v izdelku. Trenutno se pri nas z njim ponašata Mayarula in Madres.
Zagotovo se o trendih, spremembah in novostih čez leto na področju naravne, ekološke kozmetike še oglasim.
*viri
Vivaness, Show Report 2020.
Natural & Organic Products Europe/ klik.
Indie Beauty Expo.
Nina Medved, Vivaness 2020 in trendi v naravni kozmetiki.
Vse oči so uprte tudi v Indie Beauty Expo sejem svetovnega merila, kjer dogajanje pod istim imenom poteka v petih različnih mestih. Lanskoletne zmagovalce so združili v izjemen beauty box, ki morebiti ni ravno za vsak žep, njegova cena je skoraj 300 eur (tukaj), a je kljub vsemu vreden omembe, za mnoge tudi denarja.
MOJA OPAŽANJA NA SLOVENSKEM TRGU
V roku enega leta smo zagotovo bogati še za nekaj novih znamk, znamk, ki so misli usmerile tudi na kakovost izdelka kot celota. Vse več slovenskih znamk posega po certifikatih, tudi po certifikatu CosmEthically Active, ki je prvi certifikat, ki potrjuje delovanje učinkovin v izdelku. Trenutno se pri nas z njim ponašata Mayarula in Madres.
Slovenski ustvarjalci se trudijo uporabljati bolj prijazne embalaže za svoje izdelke, pri nekaterih ustvarjalcih je čutiti veliko mero transparentnosti. V ospredju bodo znamke, ki se bodo osredotočale na izdelke s sestavo, ki ne bo samo klasična zasnova negovalne nege, temveč obogatena z aktivnimi učinkovinami, saj so potrošniki tudi pri naravni kozmetiki vedno bolj poučeni, pazljivi in si želijo nekaj več.
*viri
Vivaness, Show Report 2020.
Natural & Organic Products Europe/ klik.
Indie Beauty Expo.
Nina Medved, Vivaness 2020 in trendi v naravni kozmetiki.